2011. július 18., hétfő

Segítség! Éhen halok!

Első héten pontosan ezt éreztem folyamatosan, de ez NEM JÓ! Persze kell egy pár nap, amíg átállsz az új étrendre, amíg kitapasztalod, hogy mivel laksz jól úgy, hogy pont annyi szénhidrátot fogyassz, amennyi lehet. DE a cukorbetegek étrendje, a diéta nem az éhezésről szól, ha éhes vagy, egyél! Ez Neked és a babának is nagyon fontos, csak arra kell figyelned, hogy mit burkolj be.

A szénhidrát mennyiség, amit elfogyaszthatsz, adott, de ott van az a csoport élelmiszer, ami nem tartalmaz szénhidrátot. Majd Te is rájössz, hogy azokból a szabadon fogyasztható élelmiszerekből, amit esetleg csak ímmel-ámmal ettél eddig, most milyen jó, hogy ehetsz bátran. Én például a felvágottakkal voltam így: rátettem egy szeletet a kenyérre, zsömlére, hogy ne üresen, csak vajjal egyem, de inkább csak az íze miatt, hát a diétám miatt rászoktam arra, hogy több szeletet is tegyek a kenyérre. Meg ott voltak a zöldségek: büntetlen öröm, hogy egy falt kenyérhez nem csak egy vékony szelet uborkát kaptam be, hanem egy kockát :)

Aki nincs ebben a helyzetben, nehezen érzi át az ilyen apróságokat, de a sorstársak tudják, mi mindennek lehet örülni :)

Tehát tanulmányozd alaposan a tápanyag táblázatot, hogy tudd, milyen szabadon fogyasztható élelmiszerrel tudod az étrendedet "élhetővé" tenni.

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok, én egy 34 hetes kismama vagyok. Egy cipőben járunk. Gondoltam megosztom veletek a történetemet, remélem sokaknak segíteni tudok ezzel. Kezdem az elején. A 24. heti terheléses cukorvizsgálatom eredménye 7.5 lett. Óriási meglepetést okozva, hiszen mindig jó volt a cukrom, sőt még az édességet sem igazán szeretem. De ugye a várandósság egy "más" állapot. Ez még nem terhességi cukorbetegség, de jelzés, hogy figyelni kell. A kezelőorvosom tanácsára 180gr-os szénhidrátdiétán vagyok immáron 10 hete.
    Kétségbeestem, sírtam és folyamatosan azt kérdeztem, hogy akkor most mi lesz az én kis babácskámmal? Éhezni fog, én is éhezni fogok? Mekkora lesz így a baba és csak úgy jöttek a hasanló kérdések. Aztán összeszedte magam, és felkerestem a dietetikust. Kaptam szakirodalmat, előszedtem a konyhamérleget és elkezdtem. Azóta két hetente járok ppvércukor ellenőrzésre. A diéta eredményeként minden eredményem 6 alatt van. Voltam egy speciális hgba1c vérvizsgálaton is, aminek szintén remek lett az eredménye. Időközben már nem éhezem, mert megtanultam mikor mit és mennyit szabad. A legjobb, és legnagyobb bizonyíték, hogy a 31. héten az ultrahangon egy gyönyörű egészséges 1940gr-os babát csodálhattam meg. A kisfiam nem éhezik, sőt gyönyörűen fejlődik, mert egészséges táplálékot kap.
    Ma már tudom, hogy minden egyes nap, minden egyes méregetés megéri. A baba egészségéért minden megéri! Ma már nem olyan nehéz.
    Nagyon fontos, hogy elhidd nem vagy beteg, és ha betartod az orvosi utasításokat gyönyörű, egészséges babád születik. Nem mondom, hogy ezek könnyű hónapok, nekem sem az, de a pocakban mocorgó csoda mindenért kárpótol már most.

    Boldogságos babavárást kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is tanúsíthatom, a szakirodalmak sokat segítenek, hogy jól érezd magad a bőrödben addig is, amíg tart a diéta. És a sorstársak! Ők nagyon fontosak, mert tapasztalatokat adnak és erőt!

    És hát igen, a megszületett kis lurkóm egészséges, és gyönyörű lett :)

    VálaszTörlés