2011. július 20., szerda

Meddig kell folytatni a diétát?

Én már alig vártam, hogy szüljek, és hat hetes legyen a fiam, hogy végre ehessek, amit csak akarok. De leginkább valami finom süteményre vágytam. Pontosabban egy bizonyos finom süteményre: marcipántorta a Szamosból. Nem tudom, ki hogy van vele, de az képes feldobni akár az egész hetemet is. Persze a trüffel tortájuk se kutya, de ezt most inkább hagyjuk, mert még elgyengülünk, és ez itt nem is a reklám helye :)

Visszatérve a diétára, amit terhességi cukorbetegként tartanod kell, a legtöbb szakirodalom azt javasolja, hogy a szülést követő hat héten még továbbra is diétázz. Amikor utoljára voltam diab rendelésen, én azért rákérdeztem, és legnagyobb meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy a szülésre már nyugodtan vigyek magammal szőlőcukrot. Vittem, mert kaptam, de mivel nem szeretem, hát nem ettem. Ellenben volt nálam egy tábla csoki, amit szívesen majszolgattam volna. Keserű, narancsdarabos. Megkérdeztem a szülésznőt, hogy vajon azt ehetek-e, és mivel nem volt semmi komplikációra kilátás, szabad utat is kaptam rá. Ha nem is marcipántorta, de már szabad csoki - nagyon örültem neki.

Az a néhány hónap, amíg kellett tartanom a diétát sok mindenre megtanított. Mármint a táplálkozással kapcsolatban. Őszintén bevallom, hogy nem tartom már magam olyan szigorúan a diétához, mint akkor, de messze nem is úgy eszem, mint előtte. Megnézem, minek mennyi a szénhidráttartalma és igyekszem ésszel élni. Tekintve, hogy akár 5 éven belül cukorbeteg lehetek, azt hiszem, jobb előrelátónak lennem. Megfelelő táplálkozással, testmozgással meg is előzhetem a kialakulást, de legalább későbbre tolhatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése