2011. július 23., szombat

Egészséges zsír? Kókusz zsír

Egy érdekes cikket olvastam a minap: a kókusz zsírról illetve kókusz olajról szólt. Úgyhogy tovább keresgéltem a témában, és most leírom, mire jutottam.
Az ugye ismert tény, hogy a cukorbetegeknek a túlsúly nagy ellensége. Meg persze mindenki másnak is, hiszen elég sok egyéb problémát okozhat bárkinek. Valamiféle zsiradék viszont szükséges a sütés-főzéshez - többnyire legalábbis.

Ami megragadta a szememet abban a cikkben, hogy azt írta: Az inzulin felszabadulását javítja és a glikémiás indexet pedig csökkenti. Ezen kívül is még elég sok szépet olvasni róla - például, hogy immunerősítő,  a bőrt széppé teszi, meg, hogy segíti a fogyást, a tápanyagok felszívódását, nem bántja a bélflórát, de gomba, baktérium és vírusölő hatású.
Laurinsavat tartalmaz, és ez az, aminek sok pozitív tulajdonságát köszönheti, megtalálható az anyatejben is.

Na, akkor lássuk csak, mi is ez pontosan? 
A kókusz zsír vagy olaj nem más, mint a termésből préselt nyersolaj. Két fajtát találhatsz belőle: szűz olajat és szűrt olajat. 
Ami a szűrt olaj nagy előnye az általam olvasottak alapján, hogy illata, és íze is semleges
Nem tudom próbált-e már valaki házi majonézt készíteni oliva olajból. Persze ez is ízlés dolga, de nekem akkora sokk volt, hogy többet nem próbálom ki az tuti :)


Viszont a kókusz zsírt igen, ezt eldöntöttem az alapján, amit olvastam róla!


Miért olaj vagy éppen zsír? 
Az olvadáspontja 24,5 C, így annál magasabb hőmérséklet esetén olaj állagú, alatta megkeményedik kissé.
Ezért például salátákhoz nem annyira praktikus a használata :) de sütés-főzéshez kiváló, káros mellékhatása pedig nem ismert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése