2011. július 13., szerda

Izocukor

Van egy tejtermékre emlékeztető ital :), amit én nagyon szeretek, és amiről egyébként jobb, ha nem tudom, egész pontosan mi minden is van benne. Ami viszont megragadta a szememet, amikor terhes voltam, az az, hogy rá van írva: édesítőszerrel készült. Ennek először nagyon megörültem, aztán szerencsére megnéztem az összetételét pontosabban is. Amit ebből kiemelek itt, az csak az idevágó összetevő: az izocukor

De mi a csuda az az izocukor?

A diabetológus csak annyit mondott, ne egyem, az is cukor. De nekem ennyi nem volt persze elég, főleg, hogy ahogy ezt mondta, úgy éreztem, ő pontosan azt sem tudja, mi az - elnézést, ha tévedtem volna -, úgyhogy utána kerestem ...
Az izocukrot édesítőszerként használják az élelmiszeriparban, ez tény, de cukorbetegek számára nem megoldás, mivel nemcsak fruktózt, de glükózt is egyaránt tartalmaz. Az alapanyaga csírátlanított kukorica, amit egy bonyolult kémiai eljárásnak vetnek alá. A lényeg, hogy az eljárás során az alapanyag részben glükózzá részben fruktózzá "változik".

A legfontosabb pedig, hogy nem fogyasztható cukorbetegek számára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése