2012. április 1., vasárnap

Bundáskenyér - másképp, Nagypéntekre is

Gőzerővel közeleg a Húsvét, így elkezdtem arra illő recepteket nézegetni, mi is legyen a menü.
Nagypéntekre illene valami hús nélkülit kitalálnom, találtam is isteni finom lángosokat, falafelt - ami bár nem magyar étel, én imádom - pogácsákat, grissiniket - lásd a megjegyzésemet a falafelnél :) - és még sorolhatnám a finomabbnál finomabb ételeket, amikor beugrott egy nagyszerű de egyszerű recept, amit anyukámtól tanultam: a bundás kenyér, egy picit másképp.

Namármost, ha zsírban vagy olajban sütjük ki, bár valljuk be az az igazi - mégsem annyira egészséges, de van ennek egy "fittnessesebb" változata, ha nevezhetem így: sütőben kisütni.

Igen, tudom, nem egészen ugyanaz az élmény, viszont itt van lehetőséged egy aprósággal feldobni, amit a hagyományos verzióban nem tudsz megtenni: a rá piruló sajt isteni ízt ad neki.

Szóval akkor miről is beszélek én?

Hozzávalók:
Kenyér /olyat válassz, aminek tudod a szénhidráttartalmát!/
Tojás /amennyit a kenyér felvesz, én úgy szeretem, ha nem tocsog.../
Só / ízlés szerint/
Pici olaj /tényleg icipici/

Sajt, reszelve

A tojást felvered, pici só bele, amennyit szeretsz, hogy íze legyen. A kenyérszeleteket hagyományosan megforgatod a tojásban, ééés, pici olajjal kikent tűzálló tálba teszed (jénai) - csak annyi olaj kell, hogy biztosan ne ragadjon le a tál aljára a kenyér . Én úgy szoktam tenni a kenyereket, hogy az oldalának döntöm ferdén az első szeletet, aztán a többi kenyérszeletet részben egymásra döntöm: mindegyiknek legfeljebb a fele legyen takarásban a következő kenyértől. Ha megtelt a tál, kis lukú reszelővel sajtot reszelek, és megszórom a kenyerek kilógó részét. Ez a rész kihagyható, ha nem szereted a sajtot. Előmelegített sütőbe teszem, és ha megpirult a sajt, biztosan jó már :)

A kenyér CH tartalmát ismered, a többi hozzávalóval meg nem kell számolni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése