2012. április 15., vasárnap

FRUKTÓZ - megoldás vagy méreg?

Egy számomra érdekes oldalra bukkantam a héten, és ma több időm volt, hogy olvasgassam a blogbejegyzéseket. Ez az oldal a paleolit táplálkozásról szól. Azt már többször is hallottam, hogy
cukorbetegeknek az orvosuk ajánlotta, hogy barátkozzanak meg a paleolit étrenddel, bár én eddig nem láttam, miért is. Erről majd inkább máskor írok, de az oldalon egy érdekes mondat ragadta meg a figyelmemet: nevezetesen, hogy a fruktózt el kell felejteni, mert éppen hogy inzulinrezisztenciát okoz - így cukorbetegeknek
kifejezetten elkerülendő.

Kicsit utána olvastam, és találtam is több cikket, ami ezt erősíti meg: a Németországi Kockázatértékelési Intézet megvizsgálta, hogyan hat a fruktóz az anyagcserére. 

Állatkísérletek és embereken elvégzett vizsgálatok is azt támasztják alá, hogy jobb a fruktózt elhagyni. Nagy mennyiségben történő fogyasztása növeli az elhízás kockázatát, a vér inzulin, húgysav és zsír szintjét.  A kísérletek és vizsgálatok tapasztalatai alapján nem javasolja a fogyasztást cukorbetegek részére. 

Bár a vércukor diátában eleve meg van határozva a napi maximum fruktózbevitel mennyisége, szerencsére vannak alternatív - egyelőre mellékhatás nélküliként ismert - megoldások, amikkel teljesen ki is lehet váltani a fruktózt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése