2012. január 4., szerda

Diabetikus liszt



Egy barátom egyszer azt mondta nekem: Tudod, hogy három méreg van a konyhánkban?
Csodálkozó pillantásomra felsorolta azt a három terméket, amire nem is gondoltam volna sosem: a liszt a cukor és a só!

A cukorról elég sok szó esett már, a só cukorbetegként nem annyira kerül előtérbe, de a liszt nagyon sok étel kelléke.

Mitől is diabetikus egy liszt? A csökkentett szénhidráttartalomtól, természetesen.
A DIABET-MIX fehérkenyér liszt 100 grammja például 58 gr szénhidrátot tartalmaz csak. (van, ahol 57, van, ahol 59 gr-ot találtam, ebből vontam egy középértéket)

Hogyan sikerül ezt a lényegesen – 30%-al alacsonyabb szénhidrátot elérni?
Ezek a lisztek keverékek: tartalmaznak hagyományos, BL55 jelű lisztet is, de ezen felül alacsonyabb szénhidráttartalmú alkotóelemei is vannak. Többféle ilyen termék található a piacon, így a további összetevőket külön nem sorolom már fel.

Örök bánatom, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül, hogy ami egészséges, az rendszerint drágább is, mint az egészségtelennek kikiáltott hasonló élelmiszer. Diabetikus lisztet majd’ 10* annyiért találtam, mint „normál” fehér lisztet.

Azonban, aki megengedheti magának, hogy ezt a terméket vásárolja, máris könnyebben tudja a lisztet használni a főzés során!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése