2012. január 5., csütörtök

Diabetikus méz

Ebben a taknyos, köhögős, mindenfajta vírussal teli időkben szerintem sokan vagyunk, akik napi egy-egy kanál mézzel próbáljuk elkerülni a torokfájást, vagy legalább javítani a már bekövetkezett betegségünket. Szomszéd nénim nemrég szomorúan mondta nekem, hogy sajnos ez neki már nem elérhető, hiszen cukorbetegként nem ehet mézet, diabetikus pedig abból nincsen. Emlékeimben pedig igenis élt, hogy létezik. Így kicsit utána kerestem, van-e ilyen termék.

Ez itt nem a reklám helye, de annyira kevés az információ, ami fellelhető a témában, hogy inkább kigyűjtöttem azt a néhány terméket, amit találtam:

  • D´ARBO diabetikus méz
Összetevők: szorbitszirup, fruktóz, erdei méz.
szénhidrát: 84g

  • DIABET mézpótló
Összetevők: édesítőszer (cukoralkoholok: maltit, szorbit, Na-ciklamát), fruktóz, ivóvíz, természetazonos aroma, tartósítószer (K-szorbát), savanyúságot szabályzó (almasav), színezék (karamell).
szénhidrát: 72g

  • BE HAPPY mézpótló fruktózzal
Összetevők: fruktóz, ivóvíz, étkezési sav (citromsav), színezék (karamell), természetazonos mézaroma.
szénhidrát: 83g

  • SCHNEEKOPPE diabetikus mézpótló
Összetevők: fruktóz, víz, szorbit, zselésítőanyag (pektin), mézaroma.
szénhidrát: 78,3g

Nem akarok senkit semmire rábeszélni, vagy lebeszélni róla, de az én véleményem az, hogy ha azt a néhány hónapot kibírtam én méz nélkül, szerintem más terhességi cukros kismamának is menni fog :)
Sajnos nagyon magas a termékek szénhidráttartalma és az áruk is 3-4 szerese a hagyományos méznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése