2011. október 14., péntek

A mozgás csodája

Kismamaként nagyon készültem a terhes tornára: 4 féle különböző terhestorna dvd-m is volt, de akármelyiket kezdtem el, sajnos egyik sem esett jól. Én végül megmaradtam a sétánál, mert azt legalább jó érzéssel tudtam gyakorolni. Naponta legalább fél órát sétáltam, ha csak egy mód is volt rá.


Bizonyított tény, hogy a rendszeres testmozgás jelentős javulást hoz az inzulin érzékenységben. Természetesen azt, hogy kinek milyen testmozgás ajánlott az életkora és fizikai állapota határozza meg: egyénre szabottan kell előírni a mennyiséget és a megerőltetés szintjét.

Amikor szülés után egy évvel terheléses kontrollra kellett mennem, a 75 gr CH legyűrése után 2 órával a vércukor szintem majdnem pontosan ugyanannyi volt, mint éhgyomorra. Mi történt a kettő között? Sétáltam az orvosig és vissza. Nyilván a szervezetem is sokkal inkább képes volt a feldolgozásra, nem úgy, mint babával a pocakomban, de az a kis séta is eltüntette annak a fránya cukornak egy részét :)

A mozgás ugyanakkor még sok minden másra is jó: egy érdekes cikket olvastam a macosz honlapján, ennek átiratát osztanám most meg veletek. Aki az eredeti cikket szeretné elolvasni, kattintson ide


A mozgásnak stresszcsökkentő hatása is van - és ezt bizonyították is.
Melyek azok az összefüggések, amik ezt bizonyítják?

1. Endorfint pumpál
Tudod, az a boldogsághormon :)

2. Meditatív állapothoz vezet
A mozgás levezeti a feszültséget, ha sokszor levezetjük, mi magunk is nyugodtabbak leszünk

3. Javít a kedélyen
Erősíti az önbizalmat, jobban alszunk tőle és búcsút mondhatunk a depressziónak és nyugtalanságnak is.

Kismamák, MOZGÁSRA FEL :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése