2011. december 29., csütörtök

Kókusztej

Írtam már korábban egy bejegyzést az egészséges kókusz zsírról, és mivel szeretem ezt a gyümölcsöt, elkezdtem keresni, mit lehet még fogyasztani belőle, így bukkantam a kókusztejre.
Félreértések elkerülése végett ez nem az a lé, amit a kókusz belsejében találsz, hanem egy készítmény a kókusz fehér húsából.

Először is a száraz számok: 100 gr kókusztej 6 gr szénhidrátot tartalmaz. Ez már kapásból tetszett nekem :)

Na, akkor mi is van azzal a kókusztejjel? Lehet venni konzervben is, de a legjobb, ha mi magunk készítjük el, akkor biztosan vegyszermentes lesz:
Fiatal, ép példányokat részesítsünk előnyben a vásárláskor. Miután kettévágtuk vágjuk ki a barna héjból a fehér húst, majd alaposan mossuk le. Turmixgépbe tegyük bele kevés vízzel. Ha kész, textilbe tegyük át és hagyjuk lecsöpögni. Ha túl sűrű, természetesen vízzel higítható.

Önmagában fogyasztva rendkívül egészséges (kálium, kalcium, foszfor tartalmú), immunerősítő folyadék, de számtalan étel is készíthető belőle. A thai és az indiai konyha egyik fontos hozzávalója.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése