2012. november 25., vasárnap

Téli nyavalyák

Ilyenkor kicsit nehéz dolga van a terhességi cukros kismamának.
Egyrészt a baba miatt sem jó beszedni sok mindent, másrészt a cukorral is vigyázni kell. Ezért olyan módszereket igyekeztem keresni, amik nem ütköznek semmivel :)

Az én nagy kedvencem a kamillás gőzölés. Ha megteheted és bírod, 40-60 percenként 5 percre dugd a fejed a törölköző alá, a gőzölgő kamillafőzet fölé. Szerintem ennél jobb nincs is. Fontos, ha már jól leizzadtál, öltözz át!

Hagyományos és szintén jó a meleg tea. Nem forró, csak jó meleg. Persze cukor és méz nélkül. És lehetőleg ne fekete teát igyál. Én személy szerint a zöld és a fehér teákat részesítem előnyben, de ez egyéni ízlés kérdése. Segít pótolni az elvesztett folyadékot és a torkodnak is jót tesz, hogy ne fájjon.

Köhögésre szintén csodákat művel a hagymatea. Egy baja van, hogy karamellizált barna cukorral kellene fogyasztani - anélkül nem annyira finom, viszont ha nyers vöröshagymát kipréselsz, számolva, narancslével megihatod - úgy talán nem annyira rossz :)

Szintén régi népi gyógymód a fokhagyma. No nem a krémként kapható, tubusos verzió, hanem az igazi gerizdes. Akinek nincs saját kiskertje, az is be tudja szerezni, ilyenkor is. Én piacon szoktam venni parasztbácsikától, mert ő biztosan hagyományosan termeli, és az nem látott kemikáliákat, amit tőle veszek. És, hogy mit csinálj vele? Például pirítósra kend rá, nyersen, de főzéshez is használd rendszeresen.

C vitamin - nagyon sok gyümölcsben van, amiket számolással ehetsz napi rendszerességgel! Narancs, grapefruit, mandarin, kiwi - és még hosszan sorolhatnám.

Végül, de nem utolsó sorban: húsleves. Régi-régi szakácskönyvben olvastam egyszer, hogy az a jó gyógyító húsleves, ami nagyon lassan fő meg, éppen csak gyöngyözik - igaz így tovább tart elkészíteni, de sokkal hatékonyabb - és csak annyi víz legyen rajta, ami ellepi a benne lévő finomságokat. A valamit visz a víz típusú levesek ilyenkor nem sokkal érnek többet mint egy pohár meleg víz.Ja, és ha teszel egy kis curry port bele, még hatékonyabb. Az ízén nem nagyon érezni, inkább színez.

Van valami tuti recepted, amit terhességi cukros kismamák is fogyaszthatnak? Írd meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése